A szabályzatot az MF1CL bocsálytotta rendelkezésünkre

01. Bírói testület

A bajnokságnak három állandó bírája van. A bírók aktív tagok. Semmilyen külön elbánás nem illeti meg a bírókat. Ha egy bíró is érintett egy ügyben akkor a döntéshozatalból kimarad.

Bírói Testület tagjai:

Max (Toyota)
Guzmics (McLaren)

A BT e-mail címe:  raptors17@freemail.hu

További bírók kinevezésére a jövőben kerül sor!



02. Chat szabályok

A bajnoki versenyek alatt TILOS a chat használata! Csak a szabadedzéseken ill. a warm-up-on megengedett a chat-elés.

Chat-stop-ot csak a szóvivő (LOLO) rendelhet el. Ha valaki a chat stop után ír üzenetet akkor 1 bajnoki pontot vonunk le tőle. LOLO lesz az, aki a warm-up közben megkérdezi, hogy mindenki készen van-e. Ilyenkor mindenki nyugtázza indulási szándékát a következő üzenetek valamelyikével:

igen, kesz, go.
Amennyiben valaki két percen belül nem reagál, akkor a verseny nélküle indul el.

Ha LOLO nem tud résztvenni a versenyen, akkor valamely BT tag helyetesíti, mint szóvívőt!



03. Versenykörülmények

A következő beállításokkal zajlanak majd a bajnoki versenyek:

Gumikopás: Normál                     
Üzemanyag fogyasztás: Normál                 
Mechanikai hibák: Nincs 
Időjárás: száraz      
Versenytáv: 50%                                  
Autó serülés: 40%                          
Megengedett segítségek: Automataváltó(F7), Kipörgés gátló(F8), Kuplung segédlet(F11)

Semmilyen módosított fájl használata nem engedélyezett, mivel az a versenyzo~ akinek bármelyik fájlja eltér a szerveren lévő eredetitől (mismatch), nem indulhat el a versenyen.

Semmilyen módosított terrain.ini és egyéb trükk nem legális, ezek használata kizárást von maga után!



04. Verseny elhalasztása

Ha valamilyen probléma lép fel a szerverrel a bajnoki versenyek előtt, akkor lehetőség van a verseny elhalasztására! Ebben az esetben, más időpontban rendezzük meg a kérdéses futamot.


  
05. Vezetési szabályok és ezek megszegéséért járó büntetések

TILOS levágni a kanyarokat, lassítókat:
Levágásnak számít az, ha az autónak legalább két kereke (teljes felületükkel) nincs a pályán! A pálya szélét a kerékvető vagy a fehér vonal jelöli! A fehér vonal kintebb tolódik abban az esetben, ha a pályán kerékvető van. A futamon maximum 5 vágást "nézünk el" a hatodik vágástól vágásonként 5mp büntetést kap a vétkes versenyző! Ha valaki baleset elkerülése ill. kicsúszás (vezetéstechnikai hiba is) miatt hagyja el a pályát akkor az természetesen nem számít vágásnak!

Egy kicsúszást követően a lehető leghamarabb vissza kell térni a pályára! Tilos rögtön az ideális ívre vágni abban az esetben, ha mögöttünk mások jönnek (ugyanez a szabály vonatkozik a boxutcából visszatérő versenyzőkre is)! Megszegéséért 10mp időbüntetés, vagy 1 büntetőpont jár, attól függően, hogy a szabálytalankodó versenyző célba ért vagy kiesett.
Ha manőverével balesetet okozott vagy feltartott valakit, akkor utólag 1 bajnoki pont levonást kap.

Ha a sérült autóval közlekedő versenyző mögött más pilóták jönnek (ép autóval), akkor a sérült autóval versenyző pilótának tilos az ideális ívet használni (tehát a többieket feltartani). Sérült autónak minősül már az első szárny nélkül közlekedő versenyautó is.
Ha manőverével másokat feltart (de nem okoz balesetet) akkor 1 büntetőpontot kap. Ha manőverével balesetet okozott (az előzni készülő versenyző autója megsérül, vagy kicsúszik) akkor utólag 1 bajnoki pont levonást kap.

TILOS a szándékos ütközés, meglökés és ezzel egyidejű jogtalan előnyszerzés! Büntetés: a verseny után 20mp időbüntetés!

TILOS a forgalommal szemben közlekedni! Megszegéséért a verseny után kizárás jár + a következő versenyen az utolsó rajtkockából indul a vétkes versenyző! Ha a vétkes versenyző kiesett, a BT-nek joga van a kizárást 1bajnoki pont levonásra cserélni (ettől még az utolsó rajtkockból való indulást ugyanúgy megkapja a szabálytalan versenyző)!

TILOS a tolatás! Csak akkor engedélyezett, ha valaki a szerelőkön kis mértékben túlcsúszik, illetve, ha a pályán olyan helyzetbe kerül, amiből csak tolatással tud a pályára visszatérni! A szabály megszegéséért utólag 1 büntetőpont jár (ha manőverével másokat feltart). Ha a tolatással balesetet okoz, akkor a verseny után 1 bajnoki pont levonás jár!

TILOS a boxutca meghosszabbítását jelző fehér vagy sárga vonalat érinteni! (Amikor a boxból visszatérsz a pályára) Amennyiben ez megtörténik, 10mp időbüntetést kap a vétkes versenyző. Ha a manőverével balesetet okoz, akkor utólag 1 bajnoki pont levonást kap!  Ha a vétkes versenyző kiesett, akkor utólag 1 büntetőpontot kap (ha ezzel a manőverrel nem okoz balesetet és/vagy nem akadályozott senkit).
Ha ezzel a manőverével balesetet okozott és/vagy valakit feltartott, akkor 1 bajnoki pont levonást kap, függetlenül attól, hogy kiesett vagy célba ért!

TILOS diszkvalifikált versenyzőnek a pályán tartózkodni! Amikor a program kiszabja a büntetést a versenyző köteles azonnal a boxba hajtani és feladni a versenyt. Ha ezt mégsem teszi meg akkor a következő versenyről, eltiltjuk!

TILOS a boxban átlépni a megengedett sebességet (limiter használata kötelező)! A versenyen a program magától bünteti a vétkeseket!

TILOS a boxutcát a piros lámpa elalvása előtt elhagyni!
Aki ezt az időmérő edzésen megszegi, az utolsó helyről rajtol a futamon!
A versenyen se tegyétek, mert megzavarhatja a programot, és rossz helyre rangsorolhat a rajtrácson!


  

06. Előzés

Az előzés kulcsfontosságú! Néhány alapvető tudnivaló:

Tilos több autónyi távolságból megpróbálni az előzést, ugyanis az elől haladó autóját nem lehet felhasználni a pályán maradásra! Ha ezzel valaki balesetet okoz, akkor 20mp időbüntetést kap! Ha valaki a másik autóját használja az úton maradásra (és az nem csúszik ki ill. nem sérül meg) akkor 1 büntetőpontot kap!

Rajtbaleset okozásáért 2 bajnoki pont levonás + a következő versenyen utolsó helyről kell rajtolnia! Ezek tükrében nem érdemes nagy káoszt csinálni egy meggondolatlan manőverrel! De egyáltalán megérné? Elég hosszú a verseny, nem a rajton fog múlni...szerintem :)

A védekező versenyzőnek is nagy a felelőssége! Nem próbálgathatja a féktávokat verseny közben! Aki ezt mégis megteszi, és ezzel balesetet okoz, az a verseny után 1 bajnoki pont levonást kap. Aki ezzel a manőverével másokat feltart, az a verseny után 1 büntetőpontot kap! Ha nem okoz balesetet, és nem akadályoz senkit, akkor nem kap büntetést hiszen ezzel a manőverrel lényegesen lassul.

A védekező versenyzőnek van teljes joga először ráfordulni a kanyarra az általa választott sebességgel és íven. Ez akkor módosul, ha az előzni kívánó versenyző már teljesen a védekező versenyző mellé ért!

TILOS a cikázás (egyenesben az ideális ív egynél többszöri megváltoztatása)!
Aki ezt megszegi, és ezzel másokat feltart, az a verseny után 1bajnoki pont levonást kap!
Ha ezzel a manőverrel balesetet (az előzni készülő versenyző autója bizonyíthatóan megsérül manővere következtében) okoz, akkor a verseny után kizárjuk (amennyiben célba ér)!
Ha a versenyből kiesik, akkor utólag 1bajnoki pont levonást kap (ha másokat feltartott)!
Ha a versenyből kiesik, akkor utólag 2 bajnoki pont levonást kap (ha balesetet okozott)!


  

07. Lekörözés

Tükrök használata kötelező, hiszen ezek nélkül elég nehéz megítélni a hátul lévő helyzetét.

Amint megjelenik a lekörözést jelző kék zászló, a lekörözendő versenyző köteles a lekörözéshez készülő pilótát olyan hamar elengedni ahogy csak lehet, de ne a kanyarokban próbáljon félre húzódni, fékezni, mert nem csak magát hanem a leköröző versenyzőt is bajba sodorhatja!!!

Ha a lassabb pilóta teheti, akkor a következő módon engedje el a gyorsabb pilótát:

a kanyarbevétel után a kigyorsításnál az ideális ívet elhagyva lehúzódik és "fékezés nélkül" gázelvétellel lassít, amíg a leköröző versenyz elhagyja /erre valók az egyenesek/.

Ha a lekörözendő versenyző bármilyen formában feltartja a lekörözni készülő pilótát, akkor 1 büntetőpontot kap! Ha manőverével balesetet (a lekörözni készülő versenyző autója bizonyíthatóan megsérül manővere következtében) okoz akkor 1 bajnoki pont levonást kap.

TILOS a cikázás! Bővebben: 6. pont



08. Büntetések

Lásd az egyes pontok alatt! A verseny alatt csak a program által kiszabott büntetéseket kell letölteni! Az esetleges további büntetésekről a bírók a verseny után döntenek!

Ha valaki kiesett és olyan szabálytalanságot követett el, amiért csak időbüntetés jár, akkor a bírók 1 büntetőpontra cserélhetik azt! Ezt akkor is megtehetik, ha az időbüntetés irreleváns (értsd: több kör hátrányban értek célba; időbüntetéssel sem változna eredményük) a szabálytalankodó számára. Ebben az esetben 1 pont levonással vagy 1 büntetőponttal (időbüntetés helyett) lehet büntetni a vétkest, a szabálytalanság mértékétől függően.

Indokolt esetben a bünteto~pontokat ill. pontlevonást időbüntetésre lehet cserélni. Ilyenkor egy büntetőpontért 20mp, egy pont levonásért pedig 40mp szabható ki maximálisan..



09. Büntetőpontrendszer

Az enyhébb szabálytalanságokért nem időbüntetés, hanem büntetőpont jár (ezeket, a szabálytalanságokat lásd a büntetések menüpontnál). Akinek 3 büntetőpontja összegyűlik az 1 pont levonást kap. Ha valaki egymás után két futamon (kihagyott verseny nem számít; csak amin indult az érintett versenyző)  semmilyen büntetést nem kap akkor 1 büntetőpontja automatikusan elévül!



10. Tartalék pilótákra vonatkozó szabályok

- A tartalék pilótáknak kötelező megfutniuk a szintidőt, ahhoz, hogy valakit helyettesíthessenek!

- A tartalék pilótának szavazati joga nincs!

- A tartalék pilóták eredményei az egyéni pontversenybe (saját nevük alatt) beszámítanak!

- Mivel a tartalék pilóta egy szezon alatt akár az összes csapatban versenyezhet, így eredményei a csapat
   pontversenybe nem számítanak bele!


  
11. Hivatalos menetrend



*

  
12. Szabadedzések

Időtartama: 60 perc

A bajnoki futamok hivatalos pénteki és vasárnapi programjában egy-egy szabadedzés szerepel (mindkettő 60 perc hosszúságú). Itt mindenkinek lehetősége van a gyakorlásra! Az összes szabály érvényes a szabadedzések alatt!


13. Időmérő lebonyolítása

Időtartama: max. 60 perc

Az időmérő lebonyolítása teljes egészében megegyezik a Formula-1 2005-ös időmérő edzéseinek menetrendjével. Azaz mindenkinek egy mért kör áll majd rendelkezésére és ez alapján dől majd el a hivatalos rajtsorrend! Az időmérőn az előző futam befutójának fordított sorrendjében gurulnak pályára a versenyzők (tehát az előző futamon utolsó helyen végző versenyző kezdi a gyors körét!). A pilótákkal ismerteti a szóvívő a sorrendet! A következő pilóta csak akkor hajthat ki a boxból, amikor a pályán levő versenyző megkezdi mért körét. Aki hamarabb kihajt és ezzel megzavarja a versenyzőtársát, az az utolsó helyről fog rajtolni! Aki teljesítette mért körét azonnal ESC-t nyom. Aki ezt nem teszi meg és ezzel másokat feltart automatikusan a rajtrács végére kerül.

Egyenlő idők esetében mindig a pontversenyben előrébb álló versenyző rajtol a kedvezőbb rajtpozícióból. Ha egyenlő pontjaik vannak, akkor közöttük a sorrendet a 16-os pontban leírtak szerint döntjük el. Ezek a szabályok azokra is vonatkoznak. Pótidőmérő nincs! Aki nem jelenik meg az időmérőn automatikusan a rajtrács végére kerül. Ha többen vannak így, akkor közülük a pontversenyben előrébb álló versenyző rajtol a kedvezőbb rajtpozícióból.



14. Futam lebonyolítása

Időtartama: kb. 1 óra

A szóvivő a warm-up közben mindenkit felszólít arra, hogy ellenőrizze a bugokat (program hibákat), illetve megkérdezi, hogy mindenki készen áll-e a rajtra. Ilyenkor minden versenyzőnek maximum 2 perce van, hogy indulási szándékát jelezze.

A futam előtt rajtgyakorlások vannak, ezeken mindenkinek kötelező részt vennie.

Ezután a boxban fog állni az összes autó és onnan kell kimenni a rajtrácsra! Erre 3 perce lesz mindenkinek! Ezután jöhet a felvezető kör, amely során felkell melegíteni a gumikat majd a kör végén ismét elkell foglalni a rajtrácson a poziciódat! Fontos, hogy mindenki a helyére álljon, mivel addig nem tudunk elrajtolni!

A rajt a piros lámpák elalvására történik. A rajtnál való kiugrást a program automatikusan 10mp-vel (stop and go) bünteti, amit két körön belül le kell tölteni a boxba, vagy különben a rendszer automatikusan diszkvalifikálja.
Az első kanyarban fokozottan figyelni a másikra!
A futam alatt minimum 1-szer ki kell állni a boxba! (Stop/Go nem számít kiállásnak)

A verseny végén mindenkinek a boxba kell hajtania. Továbbra is chatelési tilalom van érvénybe. A Szóvivő jelzi, hogy a versenynek hivatalosan vége, szabad chatelni illetve elhagyni a servert. Aki hamarabb kilép az nem kap pontott.



15. Az autók fizikája

Mivel nem szeretnénk, hogy a gyengébb autókkal versenyző pilóták ténylegesen is hátrányt szenvedjenek, ezért az összes autó egységes fizikát fog használni!



16. Pontozás

A pontozási rendszer teljes egészében megegyezik a 2006-os FIA szabályzat szerintivel.

-  1.hely: 10 pont

-  2.hely:  8 pont

-  3.hely:  6 pont

-  4.hely:  5 pont

-  5.hely.  4 pont

-  6.hely:  3 pont

-  7.hely:  2 pont

-  8.hely:  1 pont

A következő két pontverseny kerül megrendezésre:

-  Egyéni pontverseny

-  Csapat pontverseny

Egy futamon csak azok a pilóták szerezhetnek pontot, akik célba értek. Ha valakit kiesése ellenére is pontszerző helyen rangsorol a program, akkor természetesen nem kap pontot!

Holtverseny esetén, mind az egyéni, mind a csapatversenyben a következők szerint döntünk:

-  Bajnok az a versenyzoő aki több elsoőhelyezést ért el az idényben, vagy az a csapat, amelynél az első
   helyezések száma (a két versenyzőnél együttesen) magasabb, mint a konkurens csapaté, vagy csapatoké.

-  Ha az első helyezések száma is azonos, akkor az elért több második helyezés dönt.

-  Ha az elért második helyezések száma is azonos, akkor a legtöbb elért harmadik hely lesz a döntő és így
   tovább



17. Internet kapcsolat akadozása (Lag)

Sajnos az internetes játék együtt jár a laggal, akadozással is. Ezért, aki indulni szeretne annak legalább 256 kbit/s letöltési és 64 kbit/s feltöltési sebességgel kell rendelkeznie. Akinek ennél alacsonyabb sebességu^ kapcsolata van az nem indulhat, az esetleges balesetek elkerülése érdekében. Még ha 100 Mbites szerverrel is rendelkezünk, akkor is előfordulhat LAG! Ha pedig még ilyen szintű szerverünk sincs, akkor meg főleg!



18. Szerver problémák

Ahogy az internet kapcsolattal úgy a szerverrel is felmerülhetnek bizonyos problémák. Minden esetben, ha fagyás történik és 5 percen belül nem látható a szerver, MSN-en van a gyülekező!

Időmérőn történő fagyások esetén:

-  Ha az időmérő edzésen történik a fagyás, akkor a teljes edzést meg kell ismételni (akkor is ha az utolsó
   embernél történik ez). Azonban ha valaki a mezőnyből az edzés közben mentett képet az eredményekről,
   akkor a kép szerinti állapotból lehet folytatni az edzést.

Versenyen történő fagyások esetén:

-  A futam fele előtt lefagy: A versenyzők azonnal gyülekezzenek az msn-en. A bírók kötelesek újraindítani a
   szervert (amennyiben lehetséges) és az eredeti rajtsorrenddel egy új rajtot elrendelni.

-  A futam 50% és 75%-a között fagy le: Az eredmény végleges. Azonban azt a kört amiben a szerver lefagy
   nem számítjuk bele a végeredménybe, tehát a megtett körök száma -1 körnek is ki kell tennie a futam 50%-át.
   A pontszerző helyeken befutott versenyzők az eredeti pontoknak csak a felét kapják meg.

-  A futam 75%-a után fagy le: Az eredmény végleges. Az eredeti pontok járnak az első nyolc helyezettnek.
   Természetesen a 75%-nak -1 kör esetén is meg kell lennie.



19. Óvás benyújtása

-  A versenyzőknek lehetőségük van óvás benyújtására!

-  Bárki bármilyen szabálytalanságot megóvhat!

-  A verseny vasárnap 19.00 körül befejeződik. Óvás benyújtására kedd 00.00-ig van lehetőség! (az e-mail
    időpontjának a feladási időt tekintjük) Csak azokat az eseteket vizsgáljuk meg, amelyekre óvás érkezett!

-  A végleges eredmény ellen fellebezési lehetőség nincs!

-  A levélben fel kell tüntetni a megszegett szabályt, az időpontot és a szabálytalan versenyzőt.

-  Az óvásról a másik fél is kap tájékoztatást, hogy legyen ideje védekezni!

-  Az óvásokat erre a címre kérjük! raptors17@freemail.hu



20. Verseny kihagyása

Tisztában vagyunk vele, hogy minden versenyen nem tud mindenki megjelenni. Azonban nem szeretnénk, ha valaki ebből rendszert csinálna. Ugyanis lehet, hogy másokat jobban érdekel a liga élete. És nem szeretnénk, hogy tőlük olyanok vegyék el a versenyzés lehetőségét, akik nem járnak a közös programokra!

Ha egy teljes jogú tag egymás után két alkalommal (indokolatlanul) nem jelenik meg akkor automatikusan visszaminősül tartalék pilótává. Ha valaki előre szól (msnen megkeresi Raptort) akkor nem számítjuk kihagyott versenynek az adott futamot.

Amikor a pilótának összegyűlik a két elmulasztott versenye, automatikusan visszaminősül tartalék versenyzővé (lásd feljebb). Ekkor a BT-nek lehetősége van a helyére léptetni egy tartalék státuszban lévő versenyzőt (ha az beleegyezik).



21. Verseny újraindítása, BUG-ok

A szóvivő a warm-up közben mindenkit felszólít arra, hogy ellenőrizze a bug-okat illetve megkérdezi, hogy mindenki készen áll-e a rajtra. Ilyenkor minden versenyzőnek maximum 2 perce van, hogy indulási szándékát jelezze.

Új rajt elrendelésére két esetben van lehetőség:

-  Valaki a rajt előtt "bugom van" üzenetet ír.

-  Az első három kör (azaz míg az első helyezett el nem kezdi a 4. körét) végéig a mezőny fele kiesik. Minden
   kieső versenyző köteles annyit beírni a chat-be (csak akkor ha az első három kör valamelyikében esik ki),
   hogy "a mezőny fele kiesett". A szóvivő ezek alapján rendelhet el új rajtot. Ez nem azt jelenti, hogy ilyenkor szabad a chat!
   Aki "a mezőny fele kiesett" szövegnél többet ír be, megszegi a 2-es pont szabályait!

A játék során a következő bugokra kell figyelni:

-  Kormány-bug: A kormány nem forog; megoldás: be kell lépni a Controller Options-ba majd ott nyomni nagy gázt
                           (esetleg újracsatlakozás a szerverhez).

-  PIT-Bug: A setup nem töltődik be; az autóban mindig 65 liter benzin van; megoldás: újra kell csatlakozni a
                  szerverhez.

-  Speed-Bug: Az autód sokkal gyorsabb lesz; irreális köridők; megoldás: azonnali újracsatlakozás a szerverhez.

-  Tükör-Bug: A tükrök nem működnek; megoldás: mindenképen újra kell csatlakozni a szerverhez.



22. Jelentkezés

Jelentkezni csak az RF1CL e-mail címén keresztül lehet.

A jelentkezés feltételei:

-  Elolvastad és megértetted az RF1CL szabálykönyvét és a Jelentkezést!

-  Letöltötted az RH2005 kiegészítés 1.0-ás verzióját!

-  Nem árt, ha gyors vagy, de nem ezen van a fő hangsúly!

-  Van legalább 256/64 kbit/s sebességű internet kapcsolatod.

-  Rendszeresen megjelensz az MF1CL által rendezett eseményeken!

-  Regisztráltál a fórumba, valamint látogatod és használod is!

-  Jelentkezési lap küldése